kiropraktor-sportmassage-stela-ömma-muskler

Sportmassage

Träning är bra för dig, inte minst för rörligheten och energin du får i kroppen. Genom att kombinera den dagliga motionen med en fysisk krävande aktivitet har du goda förutsättningar för en långsiktig hälsa. Däremot är träning inte alltid riskfritt, i alla fall inte om du överanstränger dig eller utför en övning fel. Detta kan leda till smärtor, kramp eller värk i muskler och leder som kan påverka din vardag. För att mjuka upp musklerna igen är du i behov av en sportmassage utförd av vår kiropraktor i Vaxholm.

Varför är det bra att gå på sportmassage?

Kroppen behöver röra på sig för att må bra. Det är sen länge känt. Däremot är det viktigt att röra kroppen på rätt sätt och utifrån de förutsättningar du har. Du ska tänka på att kroppen är tillräckligt uppvärmd för den träning du tänker genomföra, att du har rätt utrustning som exempelvis bra löparskor eller att du utför övningarna på rätt sätt. Överbelastning är en vanlig orsak till smärta och kan undvikas genom att belasta varje kroppsdel rätt vid exempelvis styrketräning och värma upp ordentligt.

På vår kiropraktorklinik arbetar en Legitimerad kiropraktor i Vaxholm som dessutom är Diplomerad massageterapeut. Vi kan erbjuda dig behandlingar inom klassisk massage och sportmassage för att lindra smärtor relaterade till träning. Vi använder en skonsam metod där vi masserar problemområdet djupgående för att mjuka upp musklerna där det gör ont.

Så utförs en sportmassage

Varje behandling som vår kiropraktor utför i Vaxholm inleds med en konsultation. Alla kroppar är unika och för bättre förståelse över hur dina smärtro uppstod använder vi denna tid till att lära känna dig och din livsstil. När det handlar om rörelseapparaten och hur den rör sig när du utövar en sport är det minst lika viktigt att förstå orsaken till smärtan som det är att behandla den.

När du besöker oss för en sportmassage använder vår kiropraktor en specifik muskelbehandling som kommer åt problemområdet på ett djupgående vis. Detta är en så kallad myofasciell massage som genom kraftfulla knådningar och tryck löser upp spänningar i musklerna. Som vid all massage rekommenderar vår kiropraktor i Vaxholm att regelbundet massera området för att lindra den smärta du upplever.

Lindra smärta och värk med sportmassage

Massage är alltid bra för kroppen för att mjuka upp muskler och öka blodcirkulationen. Du mjukar även upp trötta muskler, lindrar smärta i bland annat axlar, rygg och nacke och kan uppleva minskad trötthet i kroppen. Som Diplomerad massageterapeut kan vi lindra den smärta och värk som uppstått i dina muskler till följd av hård träning. Vi kan även töja ut korta muskler så att spänningar minskar.

Vem kan egentligen boka sportmassage hos vår kiropraktor i Vaxholm? Jo, alla som regelbundet tränar och rör kroppen i mer intensiva former. Om du tränar hårt är det inte ovanligt att uppleva smärta eller värk i dina muskler. De får trots allt träna hårt när du strävar efter att nå nästa nivå inom din sport. Upplever du smärta är det viktigt att behandla detta med en sportmassage eller kiropraktik. Låter du smärtan gå obehandlad kan symtomen förvärras, rehabiliteringstiden förlängas och din träning kan bli lidande.

Skräddarsydd sportmassage utifrån dina behov

En sportmassage är speciellt inriktad på att lindra smärtor orsakade av träning. Det innebär att vår kiropraktor i Vaxholm använder en specifik massagemetod vid en sportmassage för att lindra de smärtor som uppstått. När du bokar tid för sportmassage hos vår kiropraktor i Vaxholm kommer vi skräddarsy massagen utifrån dina besvär och smärtans omfattning. Vi kommer prata mer ingående om vilken sport du utövar, hur ofta du tränar och i vilka situationer som smärtan är extra påtaglig. Är det vid vissa rörelser, visa tidpunkter på dygnet eller vissa övningar som gör ont? Berätta det för oss så att vi kan anpassa sportmassagen efter dig.

Vår kiropraktor brukar även kalla sportmassage för en terapeutisk behandling. Detta är en specifik form av muskelbehandling med myofasciell massage som mjukar upp problemområdet med knådning och kraftfulla tryck. Du är välkommen att boka tid för sportmassage även i förebyggande syfte då denna massage kan förebygga skador som är vanliga inom den sport du utövar. Musklerna får även bättre genomblödning vilket leder till snabbare återhämtning samt fortsatt god rörlighet.

Boka sportmassage till bra pris

Vår Legitimerade kiropraktor i Vaxholm är erfaren och utbildad till Diplomerad massageterapeut. Vi är måna om att endast erbjuda behandlingar av högsta kvalité och är stolta över att erbjuda sportmassage som lindrar och förebygger smärtor i kroppen tillföljd av träning. Vi välkomnar klienter som både utövar sport för nöjes skull men även på elitnivå. Med en sportmassage blir kroppen mer rörlig och mer effektiv för bättre resultat inom din sport.

Boka tid för sportmassage redan idag! Du bokar enkelt tid via vårt bokningssystem och du är välkommen att se mer av våra priser innan du bestämmer dig. Välkommen!

En sportmassage är utmärkt för dig som tränar hårt och ofta. Vi mjukar upp musklerna för ökad rörlighet och effektivitet när du tränar.